B•V
S•O•C
M•O




The Biennial of Industrial Design 25th: Faraway, so close 


One of the best editions of BIO, curated by Maja Vardjan and Angela Rui, focused on diverse potentials of Slovenia, its diverse geography and thus diverse societies. The 25th Biennial of Design: Faraway, So Close opened the institution of Museum of Architecture and Design to seven different venues in Slovenia: Grosuplje, Kočevje, Kobarid, Lendava, Trbovlje, Piran, and Ljubljana, and connected local specifics with design knowledge.  

We were pleased to be entitled to design entry area and mark diverse locations in a manner that coresponded to the context.
For seven venues in Slovenia we used the remained stones form local quarry and engraved them with the information, so that it would unobtrusively mark an event - “the happening” - in the local environment.
Intro space for the exhibition was defined as a combination of “camera obscura” and “wunderkammer”. On the long aluminium table, that evoked the expectations simmilar to the one near dissecting work bench, seven attributes of 7 different episodes were exposed.

Project:                      exhibition l marking
Investor:                    Museum of Architecture and Design
Authors:                     with Sadar + Vuga d.o.o.
                                      Maša Ogrin, m.i .a.
                                      Boštjan Vuga, u.d.i.a.
Authors graphic:     Grupa Ee


source: www 

source: Slovenski etnografski muzej

Bienale industrijskega oblikovanja Daleč, tako blizu


Ena najboljših edicij BIO, ki sta jo kurirali Maja Vardjan in Angela Rui, se je osredotočila na raznolike potenciale Slovenije, njeno raznoliko geografijo, okolja in družbo. 25. bienale oblikovanja: Daleč, tako blizu je odprl institucijo Muzeja za arhitekturo in oblikovanje proti sedmim različnim lokacijam po Sloveniji: Grosuplje, Kočevje, Kobarid, Lendava, Trbovlje, Piran in Ljubljana ter povezal lokalne specifike z oblikovalskim znanjem.

Povabljeni smo bili k oblikovanju vstopnega območja in označevanja različnih lokacij na način, ki je ustrezal kontekstu.

Za sedem prizorišč v Sloveniji smo uporabili ostanke kamnov iz lokalnega kamnoloma in nanje vgravirali podatke, da bi nevsiljivo zaznamovali dogodek – »dogajanje« – v lokalnem okolju.

Uvodni prostor razstave je bil definiran kot kombinacija »camere obscure« in »wunderkammer«. Na dolgi aluminijasti mizi, ki je vzbujala radovednost podobno tisti v bližini secirne mize, je bilo izpostavljenih 7 atributov 7 različnih epizod.


         


© 2022 Maša Ogrin